Ännu en anledning

Jag är inte så mycket för att ha julgran. Den tar en massa plats, är bökigt att få upp och risken för att den välter det här året är ganska hög. Hade ändå inte tänkt ha någon gran. Har nån fejkgran uppe på vindan, men där kan den gott ligga och samla damm.

Det här med "levande" granar förstår jag inte alls. De skräpar alldeles förskräckligt och är oftast inte finare än plastgranarna. Nu har jag läst om ännu en anledning till att INTE dra in en sån där nedhuggen gran som väntar på att få dö en långsam död under julefriden..

..INSEKTER!

För lite mer än två år sedan fick jag påhälsning av en hel armé av insekter som invaderade hela min lägenhet som jag då bodde i, det var ett rent helvete att bli av med ohyran som dessutom käkade upp mina kläder = Inte uppskattat!

Man kan tydligen dra in mer än 50 olika arter av spindlar, skalbaggar och andra typer av insektsliknande fän. Personen som kunde sin sak på vk.se berättade i videoklippet att flera tusen "individer" kunde gömma sig där inne bland barren. Hur läskigt verkar inte det?! Under julklappsöppnandet kanske en liten spindel har smugit sig in mellan snörena, detta kan ju ge en smärre hjärtattack för personer med araknofobi (spindelfobi)

Men vill man ha en julafton full med besökare är det ju bara roligt!
Have fun, insekts-lovers!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0