Happy happy happy!

Igår (läs i Tisdags) hade jag och Ph julmys. Vi öppnade årets första julklappar två dagar innan doppardan men vi ses inte eftersom att han redan åkt iväg till hans pappa ute i skogen. Vi dukade upp med lite glögg och lussekatter. Ph kunde inte riktigt hålla sig så han ville att vi skulle öppna våra klappar redan vid middagen. Jag gav med mig, han fick en virkad grytlapp som han önskat sig och han började direkt kela med den, måste vara ett bra betyg?! Jag fick en charm i form av tro, hopp, och kärlek. Ni vet korset, ankaret och hjärtat. Jättefint till min andra charm (hundmatskålen). I det lilla kuvertet fanns också två biljetter till en teaterpjäs som Phs plastkusin medverkar i, ska bli roligt att börja 2010 med att vara lite kulturell!


Tvingade honom att vänta med den andra klappen eftersom att jag ville ha glöggmys med julklappsöppningen. Han fick börja öppna nästa klapp och jag var nog mer förväntansfull än vad han var. Visste inte om han skulle gilla det han fick.. men enligt honom var det en jättefin julklapp. Jag har ju fått hålla allt så hemligt, men nu kan jag äntligen säga vad det var jag gjort åt honom. Jag spenderade en dag med en duktig modell och fotograf som fick ta lite bilder på mig i olika outfits och miljöer. Var verkligen inte så lätt som det ser ut..

Det slutade med att jag skickade iväg det här fotot som sedan gjordes till en canvas..


När det sedan kom till min tur att öppna började jag med ett jättetungt paket. Kändes som 3 kilo ris men jag gissade (hoppades) att det var något helt annat. Och så rätt jag hade, det var en vetevärmare som jag ska lägga på mina superstela axlar och nacke. Åh så mycket jag behöver det!

Men sen, det allra bästigaste som jag önskat mig så länge hade han köpt. De som känner mig vet om att vatten i min strupe helt enkelt inte fungerar. Jag dricker inte vatten helt enkelt. Gärna om jag tränar, då finns det inget godare. Men när det kommer till vardagsdrickande av kranvatten går det inte alls. Fy! Han hade köpt en Sodastreamer! Så jävla glad jag blev, kändes som att alla mina önskningar gick i uppfyllelse!

Eftersom att en kär vän gav mig essenser (stavas det så?) i födelsedagspresent i tron om att jag skulle få en då så hade jag två smaker. Och eftersom att en av dem var Must så blev det lite must till glöggen för att inviga den nya lilla älsklingen. En liter är redan uppdrucken och snart ska andra smaken testas, men det får vänta till imorgon. Nu ska jag lägga mig och sova en stund så att huvudvärken försvinner och jag blir människa igen.

Och självklart vill jag önska er en sjukt God Jul och en tokmysig Julafton!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0