Size XL

Ikväll hade vi julavslutning på juntan. Vi pysslade som vanligt och åt det regelrätta fikat, men som topping på kakan så hade samtliga köpt en julklapp värde 50:-. Vem som skulle få vilken julklapp avgjordes genom en lek.

Vi tog en kortlek, drog varsitt kort och personen med lägst nummer fick börja att välja klapp. Sen fortsatte det i nummerföljd och hela poängen med leken är att man får ta någon annans klapp och byta mot den man valt. Men du får bara en chans på dig och du riskerar att bli av med den du bytt till dig. Ingen av oss ville byta med någon annan så alla blev nöjda på direkten.

Jag trodde först att min klapp innehöll en pocketbok, men när jag öppnade kom världens största kortlek ut. Jag som har minimala händer kunde knappt hålla i leken. R stylade med sina korttrick och lurade av oss 30 spänn, den lilla tjuven!

Har endast en julklapp kvar att tillverka.
Så skönt att vara ute i god tid!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0