Tjing Tjong

Mamma åker till Kina imorgon. Hon ska dit för att shoppa julklappar vilket jag inte alls har något emot..
Fick en länk skickad till mig så jag kunde kolla lite vad som finns och om det är något speciellt jag skulle vilja önska mig i julklapp från Kinaland.

Hur ska jag kunna välja? Jag vill ju ha ALLT!

Har för min mammas skull plockat ner några favvisar (förslag!) från sidan eachnet.com där allt står med kinesiska tecken, man får alltså gissa sig fram och klicka på krumelurerna så gott det går. Att få information om någonting är bara att glömma. Klicka dej fram hej vilt.. det funkade för mig!

Ett par äkta UGGs skulle inte sitta fel.. gärna med lite högre skaft och i någon snygg färg.

De behöver inte alls vara just i den här färgen. Det finns ju tusentals att välja på.. ---->


Och för att mysa till det lite extra är en sån här myströja inte helt fel med söta små öron.

En Hello Kitty plånbok i något som ska likna skinn. Har flertal i plast och det är ju inget kul material. Vill ha en lite större där det får plats lite kort och pengar o kvitton då såklart.. det enda innehållet ibland! --->


Och om det råkar dyka upp några sånna här skulle det ju vara trevligt att gå runt och lyssna på trevlig musik i.. kitty och allt!

När vi ändå är inne på det här med att mysa.. ser inte den här extremt gosig ut?! Tänk att få krypa upp i soffan med en sån där lurvig sak.. Gillar dessutom att det är luva på den. Det ger en extra liten mysfaktor. --->


Den här hängselaktiga klänningstunikan fastnade jag för. Ser skön ut, men ändå stiligt på nåt sätt.

Nils Karlsson Pyssling gillar väl alla.. Jag fastnade för den här tröjan. Lång och med Norrländskt motiv. Söt!



Och tillslut den här.. jättefin med mönstret och längden på koftan. Också en favorit!

Nu fanns det ju en miljarrd kläder och pryttlar som jag hittade.. och eftersom att jag numera fryser konstant så har mycket hamnat i "icke-frysa-tack-sektionen" men självklart fanns det en massa klänningar, kjolar, skor, väskor som jag tittade lite extra på.

Är samtidigt medveten om att den här resan inte bara handlar om att min mamma ska köpa saker åt mig inför julen utan att det även ska finnas tid till utflykter till Kinesiska muren och Minggravarna.

Så därför överlåter jag resten till min kära mor som för övrigt har jäkligt bra smak och känner sin dotter mycket väl..
Have fun i Kina Morsan!

Kommentarer
Postat av: mamma

Jo jag tackar ,,det ska bli kul ,och jag hoppas jag hittar dom rätta grejerna till dig ,,jag ska komma ihåg mys och frysfaktorn ,,jag lovar , och hittar jag något mkt fint med Hello Kitty så köper jag det naturligtvis ..

På söndag besöker vi Kinesiska muren en guidad tur som tar hela da´n,och då gäller det att vara välklädd , ute hela dagen ..

2009-12-02 @ 15:29:27
Postat av: emma

Sv: Jaha, va roligt att du är klar snart! Själv har man ju några år kvar.. Funderar på att gå Livsmedel på Östra. Jag tycker att det är roligt att baka och linjen verkade helt okej när jag var där och tittade ;D

Btw, riktigt snygga kläder i inlägget!

2009-12-02 @ 20:40:52
URL: http://hopppom.blogg.se/
Postat av: Hannah

Trevlig resa mamma Veronica! :) Gu va kul. Jag skulle också vilja åka till Kina och shoppa massor och upptäcka det magiska landet.

De stickade tröjorna på slutet var riktigt snygga! :-) Kram

2009-12-02 @ 20:55:40
URL: http://www.hannahnawab.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0