1:a Advent

Jag fattar inte riktigt vart det här året har tagit vägen.. första advent redan och jag är inte alls färdig med det här året än. Tiden tickar på oerhört fort. Och det är nog som dem säger - tiden går snabbare när man blir äldre. Jag har ingen adventsljusstake i år eftersom jag inte har bemödat mig med att köpa ljus. Hittade bara röda ljus och det tycker jag ser alldeles för tacky ut i mitt grå och rosa kök. Vita ljus tilltalar mig mer.. får se om jag kan bjussa på en bild lite senare.

Har just avnjutit min frukost och har lagt in mina intervjuer i traskriberingsprogrammet på datorn. Snart ska jag sätta igång med transkriberingen. Är lite nervöst och stressande eftersom att jag vet hur viktigt det är med transkriberingen. Den ska sedan den är klar skickas till min handledare som ska använda några citat till sitt utvärderingsprojekt samtidigt som jag ska använda den till våran uppsats. Nu hoppas jag bara att den är så pass bra som jag uppfattade den under intervjun.

Senare under dagen ska jag förbi Jula och byta ut min kupévärmare som numera bara blåser kalluft. Jag hittade som tur var kvittot i min kvittoburk. Det är ett väldigt bra tips för er som aldrig har ordning på era kvitton eller bara slänger dem i brist på plats. Jag har en fin plåtburk där jag sätter alla kvitton som jag kan behöva ifall något jag köpt skulle gå sönder. Och just idag fick jag användning för den. Köpte kupévärmaren i februari och när jag ringde till Jula fick jag informationen att jag hade ett års garanti på min värmare. Så idag ska Muppen få bli varm och upptinad igen.

Peter Jöback sjunger julsånger på Tv4 och nu känns det som att julen kan komma med sin vita skrud..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0