Borta bra men hemma BÄST!

Åh vad skönt det var att komma hem imorse. Tåget anlände på utsatt tid 06.40 i Umeå, jag traskade den korta biten hem till mitt hus, min farm och min Ph. Alla låg och snusade i sängen när jag kom men det hindrade inte Taiga från att bli överlycklig och helt galen. Fick många pussar, kan även ha varit i tvättande syfte då jag inte bemödat mig med att borsta tänderna på tåget innan vi steg av och förmodligen luktade skunk.

Svepte av ansiktet och tänderna och kröp ner i den bekanta och sköna sängen. Sov i några timmar och det kändes som att jag hade kunnat ligga där hela dagen om jag inte hade behövt gå ut med Taiga. Men det behövde jag.

Vi gick den vanliga morgonrundan som jag faktiskt saknat när jag varit borta. Jag blir en helt annan människa om jag får gå en promenad direkt på morgonen. Under de dagar jag varit bortrest så har jag inte vaknat till förrän efter 12. Påsarna under ögonen har inte försvunnit på hela dagen och kroppen har känts helt lealös. Men nu känner jag att livet har kommit tillbaka till mig. Är inte lika seg och den här helgen ser jag fram emot med advent och kompismys.

Ska städa inför pyntandet som ska ske här hemma. Har redan satt upp en glaskula i köksfönstret. Snart ska ljusgardinerna upp och det andra joxet som jag köpte förra året. Kanske tar mig en tur till Rusta för att se om det finns något trevligt och billigt man kan jula till det med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0