Gå med eller inte?

Just nu står jag mittemellan två olika vägar.. jag ska välja fackförbund.
De jag har att välja på är SKTF och SSR.

I mitt stilla sinne känns SKTF som något för mig. Den enkla anledningen är att deras hemsida är informativ av vad de kan göra för mig och min framtida karriär. SSR däremot har en urusel layout på hemsidan och jag hittar ingenting av det jag önskar kunna läsa mig till. Men jag vet också att SSR är ett mindre fackförbund vilket gör att ett medlemskap kanske kan kännas lite mer familjärt. Det är även ett akademikerförbund som inte släpper in vilken utbildad som helst - vilket låter lite avancerat och pretto.

Jag känner mig kluven.. ska jag gå med nu, eller ska jag vänta tills jag får en anställning och istället bara gå med i Alfakassan?!

Någon nyutexad som har stått inför samma problem?
Eller har alla varit smarta och hängt kvar i det gamla fackförbundet?

Jag är i desperat behov av hjälp!

Kommentarer
Postat av: Isak

Kolla upp vad de olika förbunden har för krav - gällande a-kassa osv, hur länge du måste ha varit med innan för att få ersättning!

ring och prata med dom, fråga hur deras organisation ser ut i umeå!

Heja facken! jag är stolt över dig Angelica :)

2009-11-11 @ 16:45:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0