Hundgodis

För er som känner en hund eller själv äger en hund så kanske ni har varit med om att hunden vill ha i stort sett allt det du äter?!


Det gäller även här hemma. Taiga är sugen på allt jag stoppar i mig. En speciell godis som hon älskar är Skumtomtar eller Juleskum som det så finurligt heter. Och ingen är nog lyckligare än hon att Juleskum numera finns på hyllorna i varenda butik.



Hon ser tomten, snålvattne börjar rinna, hon tittar med sin mest bedjande blick och när jag säger varsågod slukar hon tomten så snabbt att man undrar om den va så himla god ändå?!

En annan person jag känner har ett mycket underligt förhållande till sina hundar. Iaf en av dessa hundar.
Jag var hemma hos den här personen som är min pappa för några veckor sedan och blev bjuden å middag. När vi satt oss i soffan kryper Jussi, hans ena Springer spaniel upp i hans knä och tittar bedjande på husse med sina hängiga ögon. Pappa förklarar att Jussi och han brukar äta skumtomtar tillsammans.. Jaha, tänker jag. Det gör väl jag och Taiga också. Det jag inte förstod då var att pappa agerar tuggare och Jussi sväljare. Jussi tycker nämligen inte om mjölet på tomtarna så pappa tuggar först tomten så att mjölet försvinner, sen puttar han ut halva tomten utanför munnen och sen tar Jussi den och smaskar i sig.

Både jag och pappas fru rynkade båda på näsan när vi fick se hur detta gick till. Och tro inte att vi andra fick smaka på någon skumtomte, nej då.. pappa och Jussi åt och vi andra fick gott hålla oss till bullarna och det övriga godiset. Trots att tomtarna är goda kände jag dock inget direkt sug efter att ha sett den där showen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0