Meducindunken

Idag besökte jag ett Apotek för att hämta ut min mycket suspekt utskrivna hostmedicin.
Äckelhostan ska väck, och det är nu!


Är det här mirakelmeducin eller bara båg?



Förklarade för Apotekaren hur jag fått detta recept och hon tyckte att det var ett mycket underligt sätt att skriva ut medicin på. Jag instämde men blev glad för den enorma flaskan hon räckte mig över disken. Den såg farlig ut och nu hoppas jag att den ska ge mig hostfria dagar.

Har tagit den första hutten och den smakade faktiskt inte så illa som jag befarat. Enligt innehållsförteckningen ska den innehålla smakämnen som pepparmint och blodapelsin och ja, jag kände nog båda smakerna med en dold smak av hostmedicin nånstans i periferin. Den smaken verkar man inte kunna ta död på..

Nu går samtliga i Farmen samt Bonden d.v.s jag på medicinering. Katterna och hunden har fått sin dos med ohyreborttagare och jag min äckelhostkur.

Nu håller vi tummarna att alla fyra i familjen blir fri från sina besvär och att jag vinner en miljon på triss, för det här blev allt annat än billigt kan jag meddela!

Kommentarer
Postat av: em

verkar den nå bra den där sorten? jag hade anfall nanting inatt, huvva. pratade med mamma och hon hade mollipect hemma så jag ska få den i eftermiddag.

2009-11-05 @ 11:18:22
URL: http://emmablommi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0