Operation: Fröken frost

Som jag sa igår skulle jag ta mitt egna Dagens Tips för att få Muppen fri från superjobbig frost. Eftersom att jag kände mig lite halvhurvig igår så bestämde jag mig för att fixa det idag istället.

Läs Tipset Här!

Min första fundering var när jag skulle hälla ren alkohol i en sprayflaska.. vad är ren alkohol?
Efter en stund i snicken hittade jag Röd Sprit med 95% etanol. Googlade vidare och fick reda på att Rödsprit blandat med lite vatten är super för rutorna under vintern.

Så fram med rödspriten och i med 1 del Rödsprit och 2 delar vatten..


Med mig ut tog jag sprayflaskan, en trasa, en isskrapa och en fönsterskrapa..

Jag började med att sopa av snön från rutorna, den is som sedan blev kvar sprayade jag med rödspritblandningen. När all is lösts upp tog jag isskrapan som tog bort det värsta, sen drog jag några svep med fönsterskrapan för att få bort resterande is och slask. Sen avslutade jag med att torka med trasan, eller i det här fallet en gammal avdankad bomullströja.



Jag sprayade även lösningen på torkarbladen för att hålla dem isfria.
Se vilken blank och fin ruta jag fick!

Nu återstår det bara att se om det verkligen fungerar.. jag kanske kommer att måsta skrapa rutorna ändå. Men jag hoppas att jag slipper, det är drygt när man ska iväg och har lite bråttom.

Både trasan och sprayflaskan fick stanna i bilen, man vet aldrig när man kommer att måsta använda sig av det där igen. Och inomhus har jag ju ingen användning av det där..

Kommentarer
Postat av: mamma

Du kan nog även ta strålkastarna också ,,dom brukar

bli isbelagda ..

Jag ska nog besöka snicken jag också med en spray-flaska ...det verkar fungera superbra ..

2009-11-13 @ 13:58:13
Postat av: Isak

jag höll just på göra bort mig och säga: men flaskan kan ju frysa om du har den ute :P

2009-11-13 @ 16:43:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0