Rullator nästa?

Vad är det för fel på folk?

Med folk menar jag yngre småknattar som själva inte uppnåt åldern 26 och är långt därifrån.
Idag fick jag årets kommentar av en kompis till Ph.

-Tar inte du pension snart?

Va? Vad svarar man på en sån kommentar? Kom från ingenstans och jag blev helt paff så mitt annars rätt smorda munläder kändes torrt som fnöske. Jag blev helt tom i skallen..

Jag som annars får visa legitimation som om det inte fanns någon morgondag. Jag ser inte ut som 26, har inte så många rynkor, har iofs ryggproblem men vem har inte det nu för tiden? Jag känner mig inte en dag äldre än 23 och osminkad ser jag ut som 17.

Kan det vara så att de i sin enfald är rädda att inte se lika fräscha ut när de uppnåt min "höga" ålder? Eller är jag så oerhört skräckinjagande att de måste hitta något sätt att trycka ner mig på och min ålder är det enda de kan komma på att kommentera? Jag kan dessutom inte påverka min ålder vilket är något konstant hos oss alla.. vill alltså komma till att kommentera ålder är så meningslöst att jag inte vet vilket ben jag ska stå på.

Ointelligent och meningslöst. Men någon sorts effekt blev det trots allt eftersom att jag reagerar så hårt.. Jävla skit!

Kommentarer
Postat av: NeMo

hahahahha

2009-11-29 @ 22:12:00
Postat av: em

en så dum kommentar att det inte finns något att svara ju, därför blev du stum. dum fråga får inget svar.

2009-11-30 @ 11:55:26
URL: http://emmablommi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0