Webbjokern floppar!

Min favorit Halla blev utröstad för några dagar sen och nu är endast en av mina Topp 3 kandidater kvar i toppstriden. Just nu kan man rösta på fyra stycken bidrag varav samtliga inte har en usel tillstymmelse chans att överleva melodifestivalens tryck.

Den av mina favoriter som fortfarande hänger sig kvar är Kärleken vänder allt med Adam Sandahl Grupp som ni kan lyssna på HÄR. Men det är trots allt bara ett andrahandsval enligt mig.



Vad tycker jag då om det här med Webbjokern?

Jättebra att svenska folket får chans att visa sin talang. Att inte bara kända låtskrivare som Fredrik Kempe, Ingela Pling Forsman och Bobby Ljunggren tar plats på läktaren och får skina. Att de som ännu inte kommit ut i artistsverige får chans att visa framfötterna och graden av talang som faktiskt finns. En enorm chans att visa upp sig.

Men vad skickar folket in? Hemmavideos med usel ljudupptagning och farbröder med gamla ostämda gitarrer som sitter i någon sunkig källare och plinkar..

Måste folket än en gång bevisa att vi svenskar är pinsamma och föddes utan självdistans? Det är lite som Idoluttagningarna - Skämskudden är obligatorisk och man önskar att hade förmåga att stänga för både näsa, ögon och mun samtidigt för att inte släppa ut ett avgrundsvrål av besvikelse över hur folk uppför sig.

Det måste ha varit något trassel i produktionen när man valde ut vilka bidrag som skulle läggas ut på webben. Att man råkat lägga upp fel och istället la upp de bidragen som skulle nekas att delta.. jag vet inte, men till nästa år måste det ha skett någon form av personalbyte.

Eftersom att jag nästa år kommer att vara arbetssökande så kan jag frivilligt tänka mig att vara del av den gruppen som väljer ut webbjokrarna, så för er som har kontakter inom produktionen. Var vänlig hälsa detta till berörd person!

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Tänkte på dig

http://www.webhallen.com/prod.php?id=103115&traff=1

2009-11-10 @ 15:06:42
Postat av: Isak

"Men vad skickar folket in? Hemmavideos med usel ljudupptagning och farbröder med gamla ostämda gitarrer som sitter i någon sunkig källare och plinkar.."



Jag gillar att du pekar ut ett speciellt klipp :)

2009-11-10 @ 16:26:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0