Dreaming of shoes

Jag klev upp tidigt imorse, plugg stod på schemat. Jag satte mig i soffan för att läsa. La filten över benen för att jag frös, Alfons och Alice anslöt och båda satte igång motorerna på högvarv. När jag läst två av tre kapitel känner jag hur mina ögonlock blir tyngre och tyngre..

Efter ca en och en halv timme vaknar jag av en jättekonstig dröm. Vi hade sko-loppis här ute på gården med auktion, någon pamp stod på en trälåda med en megafon som tjöt sådär illa och gubben skrek. En massa vänner och bekanta samt min moster och min mamma satt på gräsmattan och hade picknick. Jag gick ut i bara morgonrocken och började riva och slita i några snygga pumps. Det var sommar. Allt var skönt i drömmen förutom att jag inte kunde öppna mina ögon, det gick bara inte. Jag har ofta den känslan när jag drömmer, att jag har svårt att titta. Vad kan det betyda?

När jag vaknade såg jag de frostbitna träden utanför och fick panik. Hur länge hade jag sovit?! Jag hade bestämt att åka förbi Ph idag och hälsa på sjuklingen. Som tur var hade jag bara försovit mig en liten stund. Men fortfarande hade jag inte läst färdigt mina kapitel. Men nu är det gjort..

Ikväll ska jag få håret friserat, det ska bli skönt att återgå till att se världen igen. Min lugg är numera så lång att jag skulle kunna använda den som gardin. Inte fint!

Kommentarer
Postat av: Fredde

Sv: Jag har väl alltid vart en smutsig jävel!? ;-p

2009-10-14 @ 16:55:20
URL: http://www.rocksvensson.se
Postat av: mamma

Är det någon slags rädsla för nåt ??

2009-10-16 @ 10:02:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0