Dubbeldusch

God morgon!

Sitter vid frukostbordet och dricker lite te. Ska alldeles strax lägga på fejset och torka håret.
Det regnar och ruskar ute och det känns inte alls gemytligt att ge sig iväg hemifrån.

Var ute med Taiga tidigare på morgonen och jag blev förvånad över att det var så pass varmt. De senaste dagarna har jag frysit som en hund varje gång jag gått ut. Däremot så regnade det rätt bra.

Vi traskade på och vi börjar närma oss låg- och mellanstadieskolan här i stadsdelen. Jag har reagerat över att nästan alla barn numera får skjuts till skolan med bil. Jag fick aldrig skjuts till skolan, ja kanske om jag hade varit hos tandläkaren eller nåt, men jag fick gott traska eller cykla oavsett väder. Bortskämda snorungar!

Sorry, nu hamnade vi på ett sidospår..

Ja, skjutsande föräldrar.. Den skjutsande föräldern som jag mötte när jag i lugn och ro traskade förbi skolan på den hänvisade trottoaren tog ingen som helst hänsyn till att lilla jag fanns utan gasade järnet igenom en jättestor vattenpöl. Det kändes som en smärre tsunami och jag slängde mig lite halvt mot staketet och drog upp högerbenet mot kroppen av någon underlig anledning. Jag blev blöt och sur. Sen gick jag hem och duschade en andra gång..

Nu fick jag bråttom helt plötsligt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0