Dum, Dummare & Jag

Kan väl inte påstå att jag blev ett uns klokare av timmarna på bibblan. Vårat programs biblotikarie stod och pratade om Picassos konst och Ballongpojken som flög iväg. Jag trodde att hon skulle ge oss trix, knep och små kryphål i hur man blev mästare på att söka fram information.

Så jävla fel jag hade!

Istället snackade hon om att vi ska vara källkritiska och att inte tro på allt vi läser.
Vi skulle sedan jämföra två olika hemsidor och se vilka skillnader vi såg och vad vi tyckte var bra respektive dåligt med sidorna.

VÄR-DE-LÖST!

Nu sitter jag med andra koppen kaffe för dagen och småbläddrar i Umeå Guiden. Måste säga att det är en snygg reklamtidning med ett eller två reportage, vet inte hur den egentligen ska uppfattas. Produktionen på den tidningen kan inte vara speciellt krävande.. känns inte som att flitens lampa lyser speciellt länge där. När jag dessutom ville kolla upp redaktionens kontaktuppgifter hittade jag dem inte, fick titta på alla små sketna annonser om hudvård och annat skräp innan jag hittade en röd liten fjuttruta med lite text. Inte så lätt att hitta med andra ord, vilket jag just lärt mig på bibblan är oerhört viktigt ifall man har något att invända mot innehållet. Så Fy på Umeå Guiden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0