Happy Birthday!


Idag fyller Internet 40 bast och som alltid firar man extra mycket när det är jämnt antal. Känner att man måste fira efter allt Internet gjort för oss under 2000-talet.

Jag minns när jag skapade min första e-mail adress (som jag fortfarande har kvar btw) på skolans datorer 1999. Då visste man inte riktigt vad man skulle ha internet till förutom att chatta med killar på aftonbladets chat.

Nu har varenda snorunge en telefon som man kan web-surfa i och de har minst varsin blogg, community användare och facebook. Ingen söker längre efter telefonnummer i den där 100 kg tunga pappersupplagan som hamnar utanför dörren varje år, man klickar istället in sig på hitta.se eller eniro.se för att leta rätt på folk.

Ungdomar ringer inte heller till varandras hemnummer längre, för de finns knappt och man sitter istället bakom varsin skärm och skriver I <3 YOU till varandra på msn.

Fast vem är jag att klaga..? Jag är nog bara bitter för att jag föddes på 80-talet och inte fick allt serverat på ett silverfat. Jag fick istället tjata mig till en personsökare (fick mammas) om ungdomar nu för tiden ens vet vad det är.. Ok, jag ska inte vara sur. Jag ska istället höja min tekopp och gratta Internet!!

Nu ska jag fira med att surfa extra mycket!

Hur ska ni fira Internets födelsedag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0