Lär er parkera!

När jag gick i körskola fick jag lära mig en massa om hur många meter man måste stå från en korsning och på vilket sätt man bör parkera längs en gata. Många kanske missade dessa petitesser men idag träffade jag på ett par dårar här utanför.

Kom tillbaka från promenaden med Taiga och ser hur ett par har parkerat med halva bilen framför våran uppfart. Jag tittar först lite märkligt på dem och undrar om de tänker säga något när jag går in på gården. Men när de inte reagerar kan jag inte hålla käften längre och vänder mig om.

Jag -Ska ni stå här länge? (Ser frågande ut och pekar på bilens arsle)
Mannen - Ska du köra ut snart eller?

Kvinnan avbryter och ber om ursäkt när hon ser hur hon parkerat bilen och sätter sig snabbt i förarsätet.

Jag - Ja, jag ska strax åka iväg (en vit lögn för att jag inte vill visa min irritation över den klantiga parkeringen).
Mannen - Vi ska bara stå här i 2-3 minuter!

När jag inser att kvinnan ska köra fram bilen avslutar jag snabbt konversationen med den uppenbart upprörda mannen.

När jag sedan kommit in börjar jag tänka på vad han egentligen sa..
Varför ska jag behöva förklara varför jag inte vill ha deras bil framför min uppfart? Om jag plötsligt får för mig att åka hemifrån med bilen ska jag väl inte behöva leta bland alla hyreshus för att hitta en klantig ägare?! Så hade han inte frågat den dumma frågan hade jag inte behövt ljuga om mina icke existerande planer. Skulle min mamma eller morbror komma för att hälsa på här skulle de inte kunna köra in på gården.

Det skapar betydligt mindre irritation för omgivningen om man bara parkerar som folk. Istället för att komma på att man ställt bilen fel och bli upprörd på mig när man ser det så kan man som kvinnan bara erkänna felparkeringen och korrigera. Mannen gjorde mig bara irriterad som förmodligen inte ens har ett körkort eftersom att han ville diskutera det uppenbara med situationen.

Som alltid kommer man på de bästa kommentarerna när man tänkt ett tag. Så även den här gången. Men jag får ta dem om det skulle uppstå någon fler gång.

Kommentarer
Postat av: Noomie

Det finns många idioter i vår värld.

2009-10-15 @ 22:29:07
URL: http://nooli.blogg.se/
Postat av: mamma

Det finns dom som glömmer bort att det finns fler människor på denna planet än dom själva..

2009-10-16 @ 10:00:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0