Mekaniker? Javisst!

Har under flera dagar undrat vad det är som läcker från min bil. Imorse innan jag skulle åka iväg till skolan tog jag mig en titt under huven. Kan inte så mycket om bilar, men det skadar väl aldrig att titta. Upptäckte då att det som troligen läckt är bensin. Bensinslangen har nämligen spruckit alldeles vid fästet intill motorn. Jag började fundera på om man inte kan täppa till sprickan med någon typ av tejp först och frågade en kille i klassen. Efter många överväganden  och funderingar så slutade det med att jag frågade T:s allvetande man som enkelt kunde svara på frågan.

Det går nämligen inte att tejpa igen sprickan likt ett cykeldäck. Limmet löses nämligen upp av bensinen och jag måste därmed skära av slangen där den spruckit och fästa om den på nytt. Jag undrade om jag kanske kunde klara av saken själv och det trodde han, så jag ska göra ett försök.

Det kan ju inte bli mer än fel och att jag måste införskaffa en ny bensinslang.

So here we go..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0