Porterschtek

Oj så god mat vi fick hos Phs mamma. Porterstek gjord på älgkött. Det blir inte mycket bättre än så. Nästan så att hon ligger på samma nivå som min egen mamma. Bra att ha två personer i sitt liv som är kung på matlagning!

Med till middagen fick Alice och Alfons följa med för att träffa Phs mammas katter Roozter och Xara. Det gick väl sådär. Alice och Alfons fräste och morrade som om det inte fanns någon morgondag och tyckte väl inte att det var en så trevlig sammankomst direkt. Ett tag misstänkte jag att fräsandet och morrandet hade hakat upp sig hos mina bebisar, de fräste åt mig när jag kom till undsättning och åt varandra när jag satte in dem i transportburen.

Nu ligger dem helt utslagna här hemma och vilar upp sig. Nu blir det att ladda inför morgondagen med att slappa i soffan. Har en tuff dag imorgon i skolan. Hur ska detta gå?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0