Snöskor på!

När Ph slutat kommer han hit och ska hjälpa mig att sätta snöskor på Muppen. Jag är ju inte den med de kraftigaste armmusklerna direkt och behöver någon som kan dra åt bultarna ordentligt. Vill ju inte att ett däck ska åka av i farten på E4:an direkt. Det vore ju rena självmordet. Sen är jag lite osäker på om Muppens snöskor är dugliga, men det lär jag väl märka när jag slirar omkring bland snövallarna senare i vinter. Än så länge duger dem säkert med tanke på att det mest är blött på marken.

Sen ska vi (läs: han) byta oljefilter som vi inte kunde göra i somras i samband med oljebytet eftersom att det gamla satt som berget. Så nu har vi fixat fram en speciell oljefilters-borttagare som förhoppningsvis ska göra att den lilla jäkeln lossnar.

När jag körde till skolan imorse fick jag panik och trodde att jag körde olagligt, men på en nanosekund kom jag på att det inte är förrän den 31 oktober man måste ha bytt. Pjuh! Krångligt att vara bilägare och komma ihåg en massa datum hela tiden.

Sen blir det nog en lugn kväll med lite soffmys och Bonde söker Fru. Jag ska tvinga Ph att se på när Rogga dejtar med sin absolut sociala inkompetens. Det är med skräckblandad förtjusning man sätter sig bakom skämskudden och kikar fram. Men titta det ska man, vare sig det är gömd bakom en kudde eller inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0