Du är utbytbar!

Den här datorn lever verkligen sitt eget lilla liv. Ibland gillar den mina påhitt och sidbyten och ibland vill den mig bara ont. Som igår när jag ville pilla lite med Photoshop, då skulle den nödvändigtvis uppdatera sig och påminde mig gång på gång att jag var tvungen att starta om det lilla skrället. Jag som var mitt uppe i ett skapande kände tvärtemot, jag blev väldigt irriterad och kände att snart pallar jag inte med det här gamla monstret längre.

Jag har nu kollat lite på andra datorer så att den ska känna sig rädd, mycket rädd att helt enkelt bli utbytt. Och idag gör den inga som helst mothugg när jag vill pilla och greja. Som om den beslutat sig för att vilja tjäna mig några månader till..

Hot är alltså det ändå rätta i dessa situationer. Men om sanningen ska fram så är jag ute efter något nytt och fräsigare än den här gamla skrotniklas. Den är trots allt 3 år och börjar kännas lite old news samtidigt som den är helt brukbar och fungerade (stundtals).

Har kikat lite på 10"s pyttelaptops och det finns en uppsjö av de som verkar bra. Jag som är mycket okunnig om vad som bör fungera bra i en dator så tittar jag naturligtvis nästan bara på utseende och sånt tjej-krafs. Så jag måste nog be någon kunnig i området om lite assistans..

Någon som kan rekommendera något märke är välkommen att kommentera, vilket ni övriga läsare är helt värdelösa på btw (mamma, det betyder "by the way" och gäller inte dig, du är så duktig på att kommentera så)!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0