Kottarna

Här på området där jag bor florerar en hel del kottar, igelkottar. I Sandaparken där jag och Taiga går varje kväll är det väldigt dåligt upplyst och jag med mitt dåliga mörkerseende måste scanna gräsmattan efter kottar som irrar omkring innan T hinner dit och nosar på dem. Taiga känner mest till dem som Digeldottar eftersom att jag hela tiden pratar bebisspråk med henne av någon underlig anledning.

Det är mer än en gång som hon hunnit fram innan jag reagerat och man vet aldrig med de där lusfyllda små piggdjuren. Rätt var det är så har hon väl en kotte fastbiten i snoken, eller med piggar fulla nosen så att jag måste till veterinären.

En kväll såg vi en jättefet kotte komma gåendes mot oss, den var inte ett dugg rädd. Den tyckte helt enkelt att vi skulle flytta på oss från gräsmattan där han/hon bodde. Så vi fick gott akta oss, självklart ville Taiga leka, men det satte jag stopp för snabbt som tusan. Övriga lite mindre kottar verkar inte heller så rädda för oss, de har nog vant sig vid alla hundar och människor som trampar sönder stället för dem.

De är hur som helst mycket söta och det är tur att dem är fridlysta för kottar är trevliga små djur som förgyller våra promenader i parken.

Sen vill jag bara tillägga att jag hela dagen skänkt tankar åt killen som blev påkörd inatt på E4:an.. ett tragiskt slut på ett liv som var så ungt. Hoppas att många tänker till innan dem tar en promenad på E4:an i mörkret.

Kommentarer
Postat av: Malin

Igelkottar är söta, men jag förstår att du fick problem i att hålla Taiga ifrån dem..

2009-09-21 @ 12:19:50
URL: http://bloggtjej.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0