Litter Kwitter

Jag har hört och funderat på en sak angående de här fyrfota bäbisarna som jag envisas att skriva om.
Den finns att köpa på coolstuff.se och heter Litter Kwitter.

En typ av avvänjningsgrej så att katterna ska lära sig att gå på toa på samma sätt som vi gör. Det skulle ju vara ekonomiskt gynnbart samt att den där jävla kattsanden är Överallt(!) och den blir jag gärna av med. Processen tar ca 8 veckor och det kan det ju vara värt.

Det följer även med en 30 minuters dvd så att man får en grundlig redogörelse för hur man får missarna att sätta sig på dass och skita.

Litter Kwitter är en tredelad grej. Och det fungerar lite som ett stoppljus.

Man börjar med den röda delen och i den har man kattsand som man i introduktionstillfället lägger på golvet så att katterna vänjer sig vid den först. Sen sätter man fast den på toalettstolen och när katten fattat galoppen så byter man till den gula.

På den gula platsmojjen är det ett litet hål men ändå plats för kattsand så att man inte helt plötsligt tar bort hela upplevelsen med att krafsa sand. Och när katterna hajjat grejen med den gula och accepterat det lilla hålet så är man taskig och byter till den slutgiltiga gröna.

Den gröna har ett gigantiskt hål men en liten ring som sand ska få plats i så att känslan av sand ändå finns fast bajset och kisset hamnar i toan. Och som ni kanske fattat redan så vänjer katterna sig vid den och sen finns bara ringen kvar. Då är det bara att tuta och köra så har man eliminerat sandproblemet i badrummet..

Voila!


Jag ska tänka lite till innan jag bestämmer mig.. känns som att katterna måste bli lite större först.

Kommentarer
Postat av: Strollan

haha ;D Jag har funderat på att införskaffa samma briljanta produkt! Snacka om att man sparar tid. Nu ska dom bara komma på nåt som lär kissen spola efter sig...

2009-09-09 @ 22:40:57
URL: http://strollan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0