Öronvärmare

Igår hade vi som sagt lite syjunta hemma hos Em. Jag lärde mig lite knep och trix och jag lyckades knåpa ihop ett pannband. Till den virkade jag en blomma som jag sedan sydde fast på pannbandet. Ska även sy in lite glittertråd i blomman så att den kommer till liv där uppe på skallen.

Idag satt jag och funderade vad jag skulle göra med det andra nystanet med svart garn som jag köpte igår. Jag gick inte efter mönstret på pannbandet jag hittade igår så jag tänkte prova att följa det mönstret för att se hur långt jag komma med ett nystan..

Så här långt kom jag..

Blev riktigt nöjd med slutresultatet.. tog ca en timme att virka den där. Nu gäller det bara att prova sig fram i andra färger och kanske göra någon två-färgad.

Jag gillar båda sätten lika mycket så nu kan jag variera beroende på vad jag känner för stunden.


Kommentarer
Postat av: Emma

Jättefint! Du måste lägga upp mönstret på bloggen!

2009-09-29 @ 15:39:28
URL: http://embra.blogg.se/
Postat av: em

super ju! hur gjorde du den nedre? :)

2009-09-29 @ 18:17:29
URL: http://emmablommi.blogspot.com
Postat av: NeMo

oj en timme bara?! D var inte illa! fin fint jue

2009-10-03 @ 18:23:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0