Sånna där dagar

Jag har haft en sån där dag när man inte vet om man ska skratta eller gråta, känslorna leker i skallen och jag vet varken ut eller in. Mycket tänk handlar om skolan samtidigt som min hjärna inte vaknat från sommarlovet än. Allt känns som ett enda ludd i skallen och tankarna känns tunga.

Det är tur att man i sånna stunder har en hund och ett stycke skog man kan promenera i och sortera dessa tankar så att det blir någon ordning uppe i arkivet. Har varit riktigt fint väder idag och då passade vi på att filura i I20-skogen. Väl där höll vi på att få en slägga i skallen..

Det finns vissa områden som är till för friidrottsatleterna i Umeå på ängarna. Vi träffade självklart på en av dessa i den lilla inhägnade halvformade nätburen. Hon såg nämnvärt irriterad ut när Taiga ville springa efter den där gigantiska järnkulan med det lustiga lilla snöret. Jag försökte besvara blickarna med en leende, men hon såg farlig ut så jag vek undan blicken av ren skräck.

Vi hinner bara komma runt en buske så står det spjutkastare redo att kasta sina gigantiska tandpetare över gräset.. det såg för ynkligt ut. Tacka vet jag landslaget som kan kasta längre än 2 meter..

När jag kom hem med arkiverade tankar kändes det mycket bättre och nu ska jag avnjuta en kväll i soffan tillsammans med ett glas Coca Cola.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0