Bilen måste ha ett namn

Jag har någon underlig vridning mot att skapa namn till bilar genom att läsa de tre bokstäverna på reg-plåten. På sista kissrundan med Taiga hittade jag tre bilar som fick nya namn.

Första bilen var uppenbar då bokstäverna redan var ULF, andra bilen har jag sett tidigare med bokstäverna SXY vilket självklart blev Sexy. När jag kom in på gården kikade jag på Phs pappas regplåt fick även hans bil ett namn, Rasmus av bostäverna RSM.

Den här underliga tankeverksamheten skapades nog i samband med att min moster och hennes familj hade en underbar Volvo som hette Ola (OLA som regplåt) som vi alla sörjde när han såldes. Och under de tre år jag körde omkring med en bil med regplåten RMZ fick han namnet Ramzes och när jag ibland lånade min nuvarande pärla som redan hette Muppen av sin fina regplåt MUP. Mammas bil med TJD på plåtarna heter numera Tjadden.

Det är för mig självklart att det fordon som tar oss till alla destinationer vi vill färdas till ska ha ett namn. Det är ju enbart supertrist att tala om sin bil som Forden eller Volvon. Det känns ju inte alls personligt. Som att vi skulle säga Svensken och Finnen när vi pratar om varandra, det känns så allmänt.

Därför vill jag härmed att ni skapar ett namn till era bilar.. kan ni inte konsten att se namnen skapas utifrån dessa tre bokstäver är jag absolut villig att hjälpa er på traven!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Å...Ola! Jag hoppas han har det bra där ute någonstans...

2010-04-24 @ 11:39:59
URL: http://www.worldofjenny.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0