Fy för fyrverkerier!

Här hemma har vi garderat med fetvadd och näsdukar. Jag snorar och ligger matt i soffan i väntan på att fyrverkerierna ska börja smälla. Det är inte roligt med en skotträdd hund sånna här dagar..

Det blir en Valborg i sjukstugans tecken. Samma som nyåret då vi också fick gömma oss under sängen för att komma undan fyverkeriernas ljudliga oväsen. Börjar se ett mönster när mina sjukdomar sätter sig. Jag var ju obehagligt sjuk på nyåret då jag samtidigt skulle försöka lugna min oroliga jycke som stressad och mycket rädd pendlade mellan att ligga under bordet och under mina armar i soffan.

Människor som tycker att fyrverkerier är förjävla roligt borde få umgås med oss en kväll som denna för att möjligtvis få en förståelse för hur hundägare har det i dessa tider. Om jag sedan skulle smitta dem med en obehaglig förkylning så vore det bara en bonus för min del. Ju mindre fyrverkeriglada idioter på gatorna desto bättre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0