Ingen vilodag för veterinären

Imorgon (Söndag) ska jag och Taiga på återbesök till veterinären. Fattade ingenting när han hade skrivit Söndag på papperet jag fick med mig hem. Jobbar veterinärer på Söndagar?

Jag tog slutsatsen att bara de verkligt dedikerade och duktiga veterinärerna som tar sig an jobb på Söndagar. Han ska förvisso bara lägga nytt bandage på benet och ta bort eventuellt grus som hamnat kring stygnen, men det är ändå väldigt imponerande.

Ikväll blev det en lugn och behaglig kväll i soffan. Såg första delen av Luftslottet som sprängdes ikväll. Superspännande! Men när man läst boken är alla människor helt annorlunda än på teven och hjärnan känns som om den hamnat i en mixer. Vilka är alla människor? Dem borde ha namnlappar på tröjorna eller något liknande så att man inte blir så hemskt upptagen av att ta reda på vilka alla är.

Nu väntar sängen.. har längtat efter sängen ända sen jag såg Alice ligga och sova räv på puffen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0