Inget slit och mycket släng

Idag har jag slängt bort en halv regnskog i skolpapper. Varför sparar man papper man troligtvis aldrig kommer att läsa två gånger?!

Jag har sparat kollegieblock från första terminen på utbildningen. Vad tänkte jag då? Att det skulle komma till användning en dag? Så idiotiskt! Idag orkade jag inte ens öppna blocket för att se vad det var vi läste på den tiden. Nu är det bara en massa krafs kvar i sekretären och jag har ingen aning var alla sladdar och kolijox ska hamna när möbeln försvinner.. Ännu en huvudvärk att tampas med.

Samma sak med alla betalda räkningar jag bemödar mig att spara på. Två överfulla pärmar med räkningar och papper som jag samlat på mig de senaste tre åren. Men jag har någonstans fått höra (av mamma, utan tvekan) att det ska sparas i några år. Det kan ju vara bra att ha nån dag, eller nåt..

Jag vet inte vad som har hänt här hemma i hjärnkontoret men mitt virk-sug har helt försvunnit. Känner ingen som helst kreativitet just nu. Extra jobbigt känns det därför att jag anmält mig till ett amigurumi-byte på ifokus. Jag ska virka något som handlar om Skogsliv och som ska vara grönt som sedan ska skickas till en tjej i England. Det fick därför bli en grön larv. Jag har inte kommit långt, men är redan less. Hur i hela friden ska jag hinna med det här tempot?

Många frågor, inga svar..

Kommentarer
Postat av: Emma

Nej det blev inget BB i påsk, suck. Hade dock grymma förverkar i lördagsnatt så jag trodde att det var på G, men det var falskt alarm.

Känner igen det där med att spara räkningar, min kära mor sa likadant till mig när jag flyttade hemifrån men nu har jag slopat den principen =)

2010-04-05 @ 08:21:41
URL: http://embra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0