Snusa småtting

Jag fick en väldigt trevlig förfrågan tidigare imorse om att få komma och snusa på lilla Havanna senare idag. Och nu börjar det närma sig. Jag blev så glad att jag satte teet i halsen. Ska bli spännande att se vad det är för liten krabat som hamnat hos familjen.

Jag har packat ihop alla presenter till samtliga i familjen. Men så tog jag mig en liten tur till HM och kollade in deras kollektion för bebisar. Tror ni att jag kunde hålla mig från att köpa något lull lull?! Nä självklart inte, finns ju spaltmetrar med kläder man skulle vilja köpa! Ni får se bilder sen på vad jag köpte. Hur sött som helst! Jag vet också att mamman har längtat efter allt gulligull, lite skillnad från när Maxwell va en liten spilevink och det inte lämpade sig med spets, rosa och gulligull.

Men hur lätt tror ni det är för en person utan erfarenhet av barnstorlekar att veta vad man ska köpa? Det får ju inte vara något som hon bara kan ha i en vecka till och helst ska det inte ta allt för länge innan hon kan använda den. Men jag tog till det bästa knepet jag kunde komma på, jag grabbade tag i en kvinna med en barnvagn och rådfrågade vilka storlekar som kunde tänkas komma inom en snar framtid och ändå hålla ett tag. Hon hade däremot 4 pojkar varav den minsta på fyra månader låg i vagnen (hon var oförskämt smal och fräsch för att ha avlat fram fyra ungar!). Men hon gav mig goda råd och tipsade mig om att gå till Kappahl där de fått in fina vintagekläder till små barn. Jag höll hårt i plånboken och beslöt mig för att INTE gå dit, det hade kunnat bli en dyr impuls shopping tripp!

Återkommer senare med bildbevis på snusningen..

Kommentarer
Postat av: Emma

Tack än en gång för alla presenterna! Ledsen att hon var så osocial, lovar att titta förbi en dag så du får snusa dig less!

2010-04-27 @ 18:24:56
URL: http://embra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0