Snygg logga och resultaten

Hittade just den snygga loggan som används på den officiella hemsidan för Eurovision. Ja gillaren!

Tänkte också redovisa mina betyg vs. Svt:s jurybetyg. Det varierar inte så fasligt som jag trodde från början. Jag har alltså räknat ut medelvärdet på deras betyg under kvällen och sedan jämfört med mina betyg.

Moldavien
Jag - 3
Svt - 3,2

Ryssland
Jag - 2
Svt - 2,1

Estland
Jag - 1
Svt - 0,8

Slovakien
Jag - 3
Svt - 2.6

Finland
Jag - 2
Svt - 1,2

Lettland
Jag - 2
Svt - 3,8

Serbien
Jag - 3
Svt - 1,6

Bosnien-H.
Jag - 2
Svt - 1,8

Polen
Jag - 2
Svt - 1,8

Förvånande var att några av låtarna fick fyror i betyg av juryn. Det finns udda smaker i världen, var så säkra!
Jag trodde att juryn skulle vara usel i år men jag blev glatt överraskad över deras uttalanden. Speciellt roligt var att Tomas Lundin aldrig sviker. Han är lite av en favvis. I övrigt var Kayo, Rennie Mirro, Marie Serneholt och Lena Ph de andra i jurypanelen. Men den där Serneholtskan kunde dem ju ha skippat i år, jag står inte ut med hennes minspel och falska hästgnägg till skratt. Käckheten får mig att kräkas lite i munnen..

I övrigt är jag mycket nöjd och längtar till nästa Tisdag då det är dags igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0