Som en stucken

Sirenen har fortsatt att tjuta här hemma och i min enfald trodde jag att en liten promenad ute på gården skulle göra prinsessan tyst, men fy i helvetet, det blev arton resor värre. Hon skrek så att grannen ute på balkongen undrade om han hade råkat tappa ner något på en katt under balkongen. Men när jag visade upp den lilla vita tussen skrattade han åt att något så litet kunde göra så mycket väsen. Såg även att en person två hus bort gick ut och kollade vad som förde ett sånt väsen från balkongen. Det var bara att ursäkta oväsendet och försöka få tyst på eländet.

Men det visade sig att det enda som fick tyst på na var att gå in. Nu är det tyst som i graven.
Jag hoppas att några fler utevistelser framöver ska göra henne mindre ljudlig så att vi kan spendera några ljuva soltimmar ute på gräsmattan i sommar.

Ikväll blir det att träffa upp några sköna människor, käka och sedan gå vidare till Balders där Glenn Gordon spelar. Ska bli mycket trevligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0