Utedag blev inne

Kom just hem från en dag i Sörmjöle. Det skulle till min fasa vara middag utomhus framför eld och mat från en morika. Jag som avsyr att vara ute i dåligt väder och har en tendens att frysa när inte solen skiner och det finns ett varmt hus i närheten. Men som tur var ändrade sig herren i huset och vi åt inomhus.

Taiga fick en beundrare i en söt Golden-kille. Han ville ha igång henne till lek, men som den mogna kvinnan hon är sa hon ifrån. Han låg ner, grymtade, pratade och försökte med alla medel att få henne att tycka om honom, men hon var svårflirtad. Tror dock att hon gillade honom i smyg, några pussar fick han iaf.

När den goda maten och efterrätten var uppäten vankades det badtunna. Alla svidade om och tassade ut till den rykande kittel vi skulle bada i, det var ljuvligt. Med en öl i handen och gott sällskap i vattnet gick tiden fort men kroppen blev överhettad och tillslut kände jag att det fick vara nog. Det var med frusna fossingar jag tog mig tillbaka till huset. Sen blev det hundmys.

Nu är jag hemma igen och Taiga ligger helt platt på golvet och ser helt utmattad ut. Vi ska strax ut för sista kissrundan, känns lite gruvsamt. Vill egentligen bara lägga mig under täcket och somna, det är härligt att vara ute vid havet men det känns i kroppen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0