Lördagskul

Igår hade jag en fullspäckad dag. Jag vaknade sent av att Helena ringde och väckte mig, det behövdes verkligen annars hade jag kunnat fortsätta sova i hundra år. Då klev jag upp och startade dagen med en hemsk upptäckt. Någon av mojjarna har kissat och bajsat i Taigas saccosäck på övervåningen i någon form av protest. Jag vet inte vad protesten är men nu blir det att rengöra allt dem äger för att undvika några fler missöden. Saccosäcken står numera ute på altanen i brist på vetskap var jag ska slänga den och hur jag ska frakta dit äckelsäcken som luktar kattpiss. Typiskt!


Den främst misstänkta förövaren, undrar vad straffet ska bli?!

Lite senare på förmiddagen åkte jag ut till pappa i stallet för att få mig lite fika och träffa den nya familjemedlemmen Bamse. Sist jag såg honom rymdes han i min handväska. Läskigt vad fort det går för de små liven att växa upp. Stor pojke med bus i blicken!


Bamse i egen hög person, han hälsar att flugor är roliga att jaga!

På kvällen var det Kräftskiva på schemat. Vi ville ju att Helenas kille från Nya Zeeland skulle få testa på våran goda tradition. Han gillade västerbottenspajen som Johan gjort kvällen till ära. Och som tack bjöd Nick på den omtalade Nya Zeeländska krigsdansen, Haka. På besök kom även en gammal klasskompis som bott många år i New York och nu flyttat till London och var hemma på besök. Roligt att träffa henne och hennes isländska pojkvän.





Jag blev så proppmätt efter middagen att jag nästan fick återse den igen, kändes som att utgång inte ens var på frågan för min del så efter några stillsamma karaoke-sånger tackade jag för mig och cyklade hem till Farmen. Ännu en lyckad kväll med ett härligt gäng, nästa gång blir det surströmming!

Kommentarer
Postat av: Emma

Så fort någon bara nämner ordet surströmmning så vattnas det i munnen på mig! Snacka om sugen :P

2010-08-08 @ 18:02:34
URL: http://bloggpepp.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0