Nu pangar det snart..

Nu börjar tiden på året jag avskyr allra mest. Dessa fyrverkerier och pangande som människor tycker är så roligt. Har aldrig riktigt förstått mig på det här med att bränna upp pengar på något som är helt meningslöst.

Jag hoppas att fler kommit till insikt att detta bara är onödigt. Mest för Taigas skull. Jag ska preparera hemmet med diverse lugnande medel som kan underlätta för min lilla fyrbenta älskling. Men av tidigare erfarenhet vet jag att detta bara gör henne mindre stressad, rädslan försvinner nog aldrig.

Jag jobbar dessutom på nyårsafton och nyårsdagen, de dagar som är allra värst. Men som tur har jag P som kan se efter och lugna henne. Det märks att hon tyr sig till honom och är trygg med honom, så det känns tryggt för min del.

Ha en fin nyårsafton och lägg av med att bränna upp pengarna är ni gulliga. Om inte för min skull så för Taiga och alla andra rädda hundars skull.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0