Amigurumi


Igår tog jag tag i mitt nya projekt. Jag ska ju virka en Teletubbie, La-La, Bobbo eller vad den nu heter, den är röd och jag saknar en beige färg för ansiktet. Men benen har jag kvar och öronen, skitjobbigt att virka pilliga små öron, men det ska nog gå.

Var förbi Hemflit och köpte hem lite färgglada garner och letade flitigt efter en Amigurumi bok där många idéer finns. Hade sett en bok i nya Pandurokatalogen och besökte Umeås Pandurobutik, de kunde beställa hem boken för katalogpris, men jag hittade samma bok på Akademibokhandeln för en guldpeng billigare. Värsta kapet! Så nu läser jag med ett leende hur man skapar alla dessa söta små figurer. Har kollat in en supersöt sköldpadda som jag vill göra som nästa grej.

Nu återgår jag till det ena benet..

Kommentarer
Postat av: Anonym

Helt sjukt gulligt!!!! gör en sån som på framsidan den bruka fast tjock!!:)

2010-02-05 @ 16:07:47
URL: http://www.nowatlastiknow.blogspot.com
Postat av: Emma

Åh va spännande att se.

Ifall du är intresserad så heter de följande:

Den blå - Tinky Winky

Den gröna - Dipsy

Den gula - Lala

Den röda - Poh

2010-02-05 @ 19:44:52
URL: http://embra.blogg.se/
Postat av: NeMO

Då önskar jag mig en sån där söt krumelur som finns på framsidan av boken med den rosa halsduken eller den söta som sticker upp från muggen :D

2010-02-05 @ 22:12:01
URL: http://nooli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0