"Du är ju halvsnygg.."

Jag är halvsnygg enligt min fasters manlige vän och borde inte ha något problem att skaffa mig ett jobb.

Fastnade direkt på ordet Halv-Snygg.. Vaddå halvsnygg? typ lite snygg här och där eller helt enkelt halvful?
Är halvsnygg ett finare sätt att säga att någon kunde sett bättre ut eller är utmordentligt ful?!

Jag poängterade för herrn att jag minsann är helsnygg vare sig hans +50-åriga arsle tycker det eller inte. Jag kanske inte använde exakt det ordvalet men min hjärna gick på högvarv och orden som kom ut har jag glömt bort. Hela kalasandet gick ut på att två personer (fastern och den manliga vännen) pratade för hela Ersboda, volymen på samtalet hade passat bättre på en fullsatt pub än i ett kök med sex personer närvarande runt ett och samma bord.

Om jag inte hade vetat bättre hade jag nog tyckt att den här herren var en festlig och rätt trevlig typ. Men näe, han slukade energin ur hela rummet och tog större plats än en forntida dinosaurie hade gjort på samma stol. När dem båda åkt hem kändes det så lungt och fridfullt att jag höll på att somna i fotöljen. Även hundarna slocknade på momangen när snicksnackarna hade åkt.

Missade helt att vi hade junta-träff ikväll, hade så gärna velat visa upp mina nya alster för tjejerna. Men jag får helt enkelt se till att skriva upp datumet till nästa träff..

Kommentarer
Postat av: Emma

Han talade helt klart i nattmössan, du är ju HELsnygg =)

2010-02-10 @ 09:51:51
URL: http://embra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0