Ineffektiv här..

men jäkligt effektiv i övrigt. Har vigt nästan hela dagen åt att städa och göra lite snyggt inför helgen. Ganska skönt att kunna ha det fint när helgen kommer. Även om alla mina dagar numera räknas som helg.

Har även rensat garderoben på kläder som möjligtvis kan vara någon annans kvinnas treasure. Ni vet väl vad man säger?!

"One womans trash antoher womans treasure"

Så det jag inte önskar att klä mig i idag kanske någon annan kan tycka är precis vad dem letade efter på Söndag. Imorgon ska jag hugga tag i strykjärnet och göra kläderna lite mer representabla för försäljning på en eventuell loppis. Sen ska skåparna och vinden rensas på diverse skrot. Jag vill verkligen få ett bord på Söndag!

På eftermiddagen fick jag celebert besök av min forna klasskamrat A som kom med tonfisk åt alla mina fyrfotingar. Det gillade dem skarpt. Jag hade bakat en sockerkaka och till det fikade vi mormors bullar och kaffe. Saknar faktiskt dagarna när vi träffades ett helt gäng från klassen och satt och skvallrade kring ett bord i Café Tornet på Universitetet. Det var så familjärt och mysigt, det är synd att plugget inte lockar lika mycket som fikastunderna. Då hade jag med glädje pluggat en termin till..

Ikväll vet jag inte riktigt vad som händer, blir nog lugnt och stillsamt här hemma i soffan. Kanske att jag ser på Let's Dance eller på OS..

Vad gör du ikväll?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0