Nerverna har sprungit bort

Ja nu satt jag där igen med hjärtat i halsgropen och var tvungen att byta kanal och trycka på mute-knappen så att inte kommentatorernas skrik och upphetsning skulle höras. Jag satt bakom skämskudden och tittade fram med ena ögat. När Haag satte första stavtagen på sista sträckan var jag på väg upp på väggen och var snudd på att hamna upp-och-ner. Det kändes som att kroppen ville mer än hjärnan på nåt vis..

Jag har nu insett att jag är helt utan nerver, jag klarar inte av sånna där spännande lopp där det handlar om hundradelssekunder. Jag riskerar nog att få hjärtsnörp om det skulle bli någon till liknande skid-situation här framöver.

Men ännu ett OS-silver till Sverige sitter ju inte alls fel, shit vilka tjejer vi har!!

Förstår inte att människor kan anse sig vara missnöjda där dem sitter i tv-soffan och har större käft än lårmuskler och kondition. Att komma på andra plats av alla duktiga skidnationer är väl en bragd i sig? Jag hade då absolut inte kunnat göra det bättre och inte många andra heller, är väl förmodligen av den anledningen som just Kalla och Haag åker och ingen random soffnötande know-it-all.

Nu sitter jag och kikar på curlingdamerna som spelar mot värdnationen Kanada. Måste ändå säga att poletten ännu inte ramlat ner när det kommer till hur man tar poäng. Ibland får dem två poäng när motståndarlaget har lika många stenar i "boet".. hur funkar det egentligen?

Måste ju vara ett års studietid för att ta sig igenom den regelboken..?!

Kommentarer
Postat av: Isak

Det är antalet stenar som är närmast mitten (Tror det kallas tee) så om ett lag har 5stenar i mitten omringade av 10stenar som är längre från mitten får första laget 5p, om det däremot ligger 7st ex röda stenar i boet och 1st blå sten och en av de röda ligger i mitten och den blå ligger alldeles intill så räknas bara den stenen som är närmast mitten och den blå har nollat alla andra.... TROR jag :) ganska säker ;D

2010-02-23 @ 19:28:54
URL: http://myspace.com/isakjohansson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0