En hel radda med text

Gu se törrt me inlägg det blev nu då.. jag som tycks ha all tid i världen att blogga på. Men inte idag, nä det har varit fullt upp hela dagen. Eller, kanske inte hela dagen, men största delen av dagen.

Har suttit i telefon nästan hela förmiddagen. Samtal hittan och dittan och kötider o skit. Är hyfssat less på allt vad pappersarbete och formulär heter. Tog iaf tag i det stundande mötet med kommunen och styrde upp lite nyttigheter. Sen tog jag röda faran och drog ner på Arbetsförmedlingen. Min blivande arbetsgivare sa att de betalar intervjuresor och jag var inte sen att dra ner för att kolla om det stämde. Det stämde och efter många om och men fick jag komma till en knallrosa handläggare.

Kan väl inte påstå att allt var solklart för mig innan, men ännu snurrigare blev det efteråt. Det visade sig att de inte sponsrade resor till intervjuer med provisionslöner. Jag blev lite chockad och orkade inte argumentera utan drog hem och ringde till den blivande arbetsgivaren. Han blev helt ursinnig och bad att få återkomma efter att ha pratat med "kärringen på Af" som han kallade henne.

Efter några timmar ringde han upp och var inte helt nöjd med de svar han fått. Tydligen är Umeå den enda arbetsförmedling i Sverige som nekar till en sponsrad intervjuresa mot provisionslön. Det slutade med att det löste sig på bästa sätt ändå så vi behöver inte oroa oss för resekostnaderna.

Jag ska samåka med en annan tjej som också ska börja jobba för företaget, på fredag ska vi till Hoting och träffa Tonka. Vi har bara pratat i telefon än så länge, men hon verkar helskön och lika pratglad som jag. Verkar som att jag allt som oftast har tur med mina samåkningar. Hon sa själv att vi kändes väldigt lika bara efter några samtal. Ska vi umgås en hel dag kan det vara avgörande för framtida möten att kommer överens, men jag är ju inte direkt problematiska att umgås med.

Nä nu orkar ni säkert inte läsa mer, men jag har mer att berätta. Kanske väntar till fredag då jag vet mer om jobbet.

Ps. Har ytterligare en liten hemlis, eller hemlis, men några som jag vet läser är ännu ovetande.

Kommentarer
Postat av: em

Hemlis? Vadaaau? Nu har du sagt A!

2010-01-26 @ 22:35:00
URL: http://emmablommi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0