Kallt och rött

Vilken dag!

Har suttit hela för- och eftermiddagen med att förbereda inför opponeringen på Torsdag. Det var rätt dött på skolan. Kändes nästan som om vi var helt ensamma där vi satt i sofforna vid det stängda caféet. När jag kom på morgonen såg jag nog rätt vilsen ut eftersom att jag blev så förvånad över att caféet var stängt så en av gubbarna som jobbar där frågade om jag behövde hjälp. Men efter 3½ år på bygget borde jag nog hitta vid det här laget.

Åkte hem på lunchen och ville nästan inte åka iväg igen, vilken satans kyla! Mamma ringde och nämnde att det ska bli omkring -40 i Dalarna och här är det bara -18. Vi har det nog rätt bra ändå. Taigas kiss skulle nog frysa sekunden efter att det lämnat henne i -40, alternativt bilda en jättelång istapp som hon skulle vara tvungen att kånka runt på. Blöja skulle nog sitta fint en sån dag.

I samma veva som jag pratade med mamma blev jag informerad om att det är trettondagsafton idag och röd dag imorgon. Snopet! Har ingen som helst koll på sånt där nu för tiden. Man blir helt dagavill av att vara student tydligen.

Nu ska jag virka vidare en liten stund innan Ph kommer från jobbet.

Kommentarer
Postat av: Emma

Lycka till på din sista dag!

2010-01-06 @ 20:56:49
URL: http://embra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0