Pink Baby

Förra veckan började jag virka på en mössa, det skulle bli en klänning, men det blev en mössa. Jag fick fler och fler idéer ju längre jag kom. Igår hade två nystan virkats upp och det blev ett litet set..


En mössa, ett par tossor och ett par sammanlänkade vantar.

Är faktiskt rätt nöjd med det lilla setet. Mössan har även snöre att knyta runt halsen och något som ska föreställa öronlappar. Bollarna på vardera sida har ingen direkt funktion, lite gulligt bara!

 

Vantarna gjordes även dem på måfå, det är ett par vantar utan tummar för ett barn med pyttesmå händer och armarna ska helst inte vara så rörliga. Kanske vara nerbäddade i någon åkpåse eller nåt. Som tur är så har jag tänkt lite och satt fast ett virkat band så att de inte försvinner. Även dem kan behöva sys in lite. Ska fila på det lite senare. Nu ska mitt näsa verk påbörjas.

Tossorna är gjorda på fri hand och har ingen direkt storlek. Kan eventuellt behöva sys ihop för att inte ramla av den lilla foten. Men på ett par mulliga vader kanske den passar, vem vet?!



Så vad tycker ni?

Kommentarer
Postat av: em

Vad fint det blev!!

2010-01-18 @ 22:26:24
URL: http://emmablommi.blogspot.com
Postat av: NeMo

va duktig du e! riktigt imponerad! när vi får barn får du virka massa små söta roosa saker ( tar förgivet att det blir en flicka ;)

2010-01-18 @ 23:01:41
URL: http://nooli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0