Slakta en ko och känn lugnet!

Tack så hemskt mycket.. eller näe, tack för ingenting!
Inga tips what so ever.. men ni skiter väl säkert i om jag försover mig imorgon eller inte.
Har iaf lagt upp en taktik om att gå och lägga mig strax efter 22 ikväll och hoppas att kroppen jobbat nog hårt idag med snödrivorna för att kunna somna.

Blev en hämt-middag från Donken idag. Efter avlämningen på flyget tog jag mig en tripp till Maxi och köpte lite förnödenheter för morgondagens biltur. Eftersom att klockan närmade sig Robinson på tv så blev det att köpa lite snabbmat. Det jag ville ha (Mc Feast) fanns inte på Strömpilens Donk, och det jag sedan beställde skulle ta ca 7 minuter att veva ihop, så jag fick erbjudandet att ta en sån där El Maco eller vad i tusan det var för Mexikanskt hitte-på. Salsan var hur som haver så stark att min tunga förvandlades till ett russin och min andedräkt skulle kunna förmå att skapa eldlågor.

Är lite underligt det där med Donken på Strömmis. Dem har en tendens att alltid vara långsammast i världen. Jag skulle hinna slakta en ko, mala köttet, steka burgaren, strimla potatisen och odla tomaterna innan de ens hunnit svepa ihop halva menyn. Jag trodde snabbmat skulle gå SNABBT att få med sig. Men man ska inte ha bråttom att komma hem med frysvarorna om man vill ha mat med sig därifrån.

En annan sak med det där stället är att personalen är den mest underliga. Speciellt en tjej som jag tror bor bland pommespåsarna. Hon har en röst som kan skära genom glas och har ett bemötande så att man nästan vill sjunka genom jorden. Inte att hon är otrevlig, nej nej, det är snarare tvärtom. Hon är sådär övertrevlig att man känner sig som en bebis.

Ikväll när jag kom till kassan stod en kille i kassan med den där övertrevliga kikande över axeln på honom. Jag tyckte lite synd om honom då det verkade som att han hade någon typ av läxförhör i att ta beställningar. Jag menar, hur svårt kan det vara? En apa skulle kunna driva det där plejset med en hand.
Hon förklarade minsann för honom hur det hela skulle gå till och påminde honom om saker innan han ens hunnit göra klart det han höll på med, när hon försvunnit iväg med någon pärm förvandlades killen till en helt normal kassaperson. Stackars killen!

Nä men.. god natt då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0