Svett och etikett

Vilken helspäckad dag!

Eller så inte..

Stegade hem från andra sidan älven, en promenad på ca 40 minuter, imorse. Kändes som att jag gick runt i en levande sauna. Min fjällrävenjacka, mina Uggs och mössan på skallen gjorde att värmen kapslades in som om jag var insvept i gladpack. Det var ett milt väder vilket gjorde min promenad närmast obehaglig. I något lite svalare klädesval hade det varit en ultimat morgonpromenad. Nu blev den till en never ending story!

Ju närmare mitt hem jag kom desto tröttare och varmare kände jag mig och när jag äntligen kom in på gården får jag till min förskräckelse ställa mig och skotta mig fram till dörren. Lagomt roligt när jag redan badade i min egen svett! Och tro inte att storyn stannar där, nej nej nej. När jag står och kånkar snö som värsta svettäcklet ringer min nya arbetsledare som jag aldrig pratat med tidigare. Han undrar om jag är ute och springer.. kändes lagomt roligt att förklara för honom att jag just kommit hem från en promenad. Han måste verkligen tro att jag aldrig promenerat i hela mitt liv med tanke på min andning. Flåsade som om just avverkat ett mindre maraton..

Ikväll hade jag junta på agendan och det är alltid roligt att träffa brudsen och snacka dynga. Satt nästintill i förhör när jag berättat om jobbet, men jag berättar ju gärna så det gjorde nada för min del! När fikat dukades fram blev vi bjudna på en sketago citronpaj. Skulle kunna äta upp hela pajen själv, som tur är har jag lite självkontroll kvar och åt bara två stora bitar med go'glassn! Virkade några fler rutor till mitt än så länge okända projekt. Har inte bestämt om det ska bli en filt än, men vad annars? Några tips?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0