Vilken dag!!

Trodde jag skulle få en boost av att besöka Arbetsförmedlingen igen. Att bli sådär peppad inför att söka jobb. Det blev helt tvärtom!

Först fick jag vänta i evigheter på min tur. Efter en söt kopp varm choklad fick jag träffa en karl som kändes mer eller mindre som en dålig skådis som var där för att reka inför en roll i tv-serie. Han hade inte den kunskap och peppade inställning jag hade hoppats på. Han förklarade för det första att jag minsann inte hade rätt till någon som helst arbetslöshetsersättning från A-kassan utan att jag kort och gott fick besöka de Sociala myndigheterna. Vilket jag direkt tvivlade på då jag pratat med dem. Men jag lät honom hållas..

När jag äntligen kom därifrån och hade fått en handläggare och en informationsträffstid kände jag för att gå hem och gråta en skvätt. Hoppet jag hade innan var som bortblåst.

Lite senare träffade jag upp Josefine för att gå och ta en fika. Jag som inte ätit något tog en Ädelost & Broccolipaj på Starz. Gött, men de hade lagt pajen på något hårt och frasigt som såg ut som bränt papper. Lite bökigt att få bort, men annars var det gott.

Har käkat middag hos mormor och fått ett uppdrag av henne. Ska renskriva hennes livs historia som hon varit så duktig att skriva ner under sommaren och hösten. Ska bli intressant att läsa om hur hon blev kär i Morfar.

Nu sitter jag och glor planlöst på teven och ska sätta igång med mitt nästa VirkVerk..

Kommentarer
Postat av: Hannah

Fy va tråkigt att det var en bittergubbe du träffade på arbetsförmedlingen. Men är inte de flesta som arbetar där det? Less på sitt jobb verkar bara vara förnamnet hos dem...Men bit ihop och låt inte deras negativa synsätt påverka dig! Hoppas det dyker upp ngt snart för dig, håller tummarna :-)



Va kul att din mormor skrivit om sitt liv! Värdefullt och intressant att man får ta del av hur de hade det förr. Jag har försökt få morfar till att skriva också, han sitter på så mycket berättelser och erfarenheter och roliga historier från sina unga dar. Ska tjata lite mera! :-)



Ha en bra vecka, kram!

2010-01-18 @ 23:51:04
URL: http://hannah.hedengran.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0