Blöt hela dagen

Oj vad det har regnat idag. Det har liksom fallit hela dagen men i någon konstig form. Jag har blivit blöt mer än en gång, fast jag har som tur är mina nya regnkläder som håller mig torr ända in på skinnet. Fast det är ju rätt skönt ändå, man kan utan dåligt samvete sitta inne och dola på med lite vad som helst. Som att se Madicken på Junibacken och dricka kaffe i lugn och ro till exempel.

Ikväll bjuds det på Tacos på Stenmarksgatan hos goda vänner. Dem har varit utomlands så det ska bli roligt att höra hur dem haft det och eventuellt få lite restips.

Sen blir det nog en liten svängom på något av Umeås dansgolv också, man vill ju spä på det blöta vädret med lite goda drinkar och gott sällskap. Bara för att.

Igår blev det en lite annorlunda fredag. Efter jobbet blev det storhandling av mat och sånt som behövs. Det har ekat tomt ett tag så det kändes skönt att äntligen ha ätbara ting i köksskåparna. Sen kom vi hem, åt lite och såg på gammfilmen Apollo 13. Skönt med en lugn kväll. Har inte varit hemma på hela veckan känns det som, dagarna flyter ihop när man jobbar hela dagarna.

Nu ska jag se över garderoben inför kvällen.. som vanligt hittar man väl ingenting.

Kommentarer
Postat av: Emma

Hoppas du får en trevlig kväll, kram!

2010-07-31 @ 21:01:30
URL: http://embra.blogg.se/
Postat av: Emma

Det blidde inte så mkt snack om resan och inga tips fick du :P Kreta tycker jag var som vilket charter/turistställe som helst. Helt ok men inte sådär något spektakulärt :P

2010-08-01 @ 14:48:02
URL: http://bloggpepp.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Madicken på Junibacken är inte fel. =)

2010-08-03 @ 00:00:16
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0