Lördag is the shit!

Åh så skönt att få göra exakt vad som helst. Inga måsten och tankar på jobb.

Igår drog några från jobbet iväg till Sjöbris för att käka buffé och after worka. Blev mätt som en plätt, snarare tjockpannkaka om jag tänker efter. Kände mig som en buffel när jag landade i soffan här hemma. Nu har magen återhämtat sig till sin normala storlek och ikväll är det dags för nästa intag av god mat.

Tidigare idag tog jag mig en välbehövlig trip till Arken Zoo för att köpa kattmat och kattsand. Inte alls en speciellt rolig utgift så här i slutet på månaden, men mojjarna måste få käk, iallafall den lilla tjejen Alice. Alfons skulle jag nog kunna sätta på svältdiet i några veckor utan nämnvärt resultat. Men hjärtat går på linjen att även han ska få föda.

Så på grund av den jobbigt höga utgiften var jag tvungen att tröstshoppa lite på HM och KappAhl. Det blev ett randigt linne som kanske åker på inför kvällen. Tog en sväng inne på KappAhl också där Josse jobbar, hon visade mig till deras sjuka rea. Halva reapriset på hur mycket som helst. Köpte en brosch till linnet (10:-), ett armband (10:-), en bh (60:-)med två par trosor (50:- för båda), två tröjor (100:- för båda) och ett par leggings. Som sagt, helt sjuka priser. Jag hade inte mage att lämna dem hängandes på stället helt oköpta.

Ikväll ska jag och några Röbäcksbrudar till Invito och göra Umeås nattliv osäkert. Ska bli roligt med tjejkväll vilket brukar resultera i mycket skitsnack och många skratt. Det är inte helt fel så här mitt i sommaren med gott sällskap och några glas vin.

Sitter ute på farstubron och plinkar på tangenterna. Så härligt väder. Inte för varmt men ändå ljuvligt. Nu ska jag hänga lite tvätt sen blir det att locka håret som sedan åker på ikväll, om vi blir vänner ska sägas. Har inte riktigt hajjat det där med clip-ons riktigt. Ska testa med lockigt så kanske jag gillar det bättre.

Det kan bli en bild lite senare.. har ju varit usel på att knäppa kort på sista tiden. Skärpning! Vem vill läsa inlägg utan bilder egentligen?! Så för er som inte dött av tristess och orkat läsa så här långt ska ha en eloge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0