Man ska ha rutin!

Bilbingo gott folk, är inget för den impulsiva. Ni skulle sett vissa som var rustade till tänderna med Bingo-dutters i alla regnbågens färger, campingstolar, anslagstavlor att sätta fast brickorna på och en massa annat kolijox man kan tänka sig. Jag skulle ha fotat om jag vågat, men vissa damer hade vinnarblicken och dem tjafsar man inte med i onödan.

Vi hade varsin katalog som Em som tur var tagit med sig. Annars hade det blivit jobbigt att balansera spelplanerna på knäna. Inför nästa Bilbingo ska vi vara bättre förberedda med tavlor, klämmor och annat behövligt. Då ska jag köpa en rosaglittrig dutter, då kanske jag vinner något.

Em vann som ni redan vet 1000 riksdaler. Jag åkte därifrån med stoltheten i behåll men på minuskontot rent finansiellt. Men blev bjussad på en kexchoklad av storvinnarn, det var snällt!

Saknar man en adrenalin-rusch i kroppen är det Bilbingo man ska prova. Pulsen låg utanpå kroppen mer än en gång under de tre timmar spelen höll på. Speciellt spännande var det under den hundradelssekund killen ropade ut nr 39 som var det numret Em väntade på för att vinna storkovan. Och när hon tutade trodde jag att jag fått en mindre hjärtinfarkt. Snabbt var funktionärerna på plats för att kontrollera att tutet var en befogad vinst.

Får se när nästa besök blir, men jag hoppas att det blir redan nästa Tisdag. Jag har fått blodad tand, utan tvekan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0