95+ and still playing

Jag levde över jobbdagen och fick se en dam på 95+ spela den mest fantastiska trudilutt på sitt piano som om hon vore 20 bast. Fingrarna flög över tangenterna och jag ville bara sätta mig ner och fortsätta lyssna. Helt magiskt!

Det har varit en fartfylld dag med många intryck och flera grubblerier. Gofika från Finas Bageri bjöds det på under ett hembesök. Ibland kan det lite gruvsamma vägas upp med en bullbit och lite kaffe. Det fick iallafall mig på gott humör. Kramar fick jag på ett annat hembesök och blev kallad lillgumman, det värmde till i hjärtat. Söt dam!

Imorgon ska jag göra något helt nytt. Lite pirr i magen igen. Det ska nog gå bra, får följe med en kollega som varit med förr.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0