Byxbekymmer och bling

Ni som minns att jag alltid tjatade om att jag var byxlös kan nu luta er tillbaka. Det bekymret finns inte mer. Förra veckan fyndade jag ett par somriga jeans på en utförsäljning samma dag som jag fick skatteåterbäringen. Idag blev jag ännu ett par jeans rikare.

Jag hade 25 minuter över på lunchen så jag tog en trappa ner från kontoret och spatserade en stund i stan. Under dessa minuter hann jag prova ut och köpa ett Thomas Sabo armband till mina charms på Ljungs Ur, prova och köpa ett par jeans och en tröja. Den här gången blev det ett par lite halvmörka jeans med lite slitning på. Tröjan jag köpte är en luvtröjsaktig skapelse utan luva. Rosa såklart!

Sjukt att jag både hann prova, köpa och strosa lite ytterligare innan jag återvände till kontoret 5 minuter innan lunchen slutade. Om varje shoppingrunda gick så bra skulle jag vara fattig som en kyrkråtta.

Den här kvällen blev lugnare än någonsin. Ph är i stugan och umgås på manligt vis med sin storebror. Vad de gör kan jag gissa med lilltånageln. Fiskar, sitter ute och "njuter" av naturen bland mygg och andra förskräckliga insekter, grillar korv och brölar med en öl eller två, typ.

Imorgon är sista dagen för han jag ska vikariera för och det känns otryggt. Jag ska dessutom köra tjänstebil igen imorgon, den här gången hoppas jag att det inte flyger in en fågel i hjulhuset och dör en otrevlig död. Jag hoppas också att jag inte kör vilse den här gången och måste få guidning från anhöriga. Men med tanke på min tur lär jag väl hamna i skogen och köra på en ren. Dit jag ska finns det tydligen en hel del..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0